کشوری که بیش از ۸۲ درصد جمعیت آن از شرایط زندگی خود رضایت کامل دارند، کمترین میزان گزارش جرم و جنایت در دنیا را داراست و سیاست‌های جمعیتی خود را بر اساس مهاجرت نیروی انسانی متخصص و کارآمد چیده است، شاید بهترین مقصد برای زندگی، کار و تحصیل باشد. به راستی زندگی در کانادا چگونه است؟ مزایای زندگی در کانادا چیست و آیا هزینه زندگی در کانادا یا استاندارهای جهانی همخوانی دارد؟ آیا واقعا کشور کانادا برای زندگی مناسب است؟
تقریبا فهرستی از مرفه‌ترین، آرام‌ترین، امن‌ترین، آزادترین کشورهای دنیا را نمی‌توان یافت که کانادا یکی از رده‌های بالایی آن را به خود اختصاص نداده باشد؛ برای مثال هر کانادایی بطور متوسط ۶/۲ اتاق در اختیار دارد، امید به زندگی در این کشور ۸۱ سال است و بیش از ۶۷ درصد مردم این کشور به دولتشان اعتماد دارند. کانادایی ها در طول سال تنها ۱۷۰۲ ساعت کار می‌کنند و بیش از ۸۰ درصد مردم این کشور اذعان دارند لحظات خوب و مثبت زندگی ‌شان در روز بیش از لحظات منفی است. کانادایی‌ها با هر متر و معیاری مردمانی مرفه هستند.

شرایط زندگی در کانادا

تحصیل و خدمات پزشکی و درمانی تقریبا در همه جای کانادا برای شهروندان و دارندگان اقامت دائم این کشور رایگان است! و از این رو است که کشور کانادا برای زندگی را بسیار با کیفیت است. برخلاف تصور عمومی در خصوص آب و هوای کانادا، این کشور در بسیاری از مساحت نزدیک به ۱۰ میلیون کیلومتر مربعی خود، اقلیمی تقریبا معتدل دارد. به همه این موارد همجواری با آمریکا و پاسپورتی قدرتمند را اضافه کنید که آزادی رفت و آمد به ۱۷۲ کشور جهان را مهیا می کند و به شهروندان کانادایی این امکان را می دهد تا ۶۶ ماه بدون نیاز به ویزا در آمریکا زندگی کنند.
مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا از بالاترین استانداردهای آموزشی در سطح جهانی برخوردار هستند و دورنمایی شغلی در این کشور به اندازه‌ای مثبت است که هر محصل و دانشجو پیش از پایان دوران تحصیل، شغل آینده خود را انتخاب کرده و به خوبی می‌داند قرار است چه افقی را در برای خود متصور باشد.
امنیت در کانادا به اندازه‌ای بالاست که بر اساس گزارش‌های سالانه بین‌المللی این کشور یکی از پایین‌ترین نرخ‌های جرم و جنابت در جهان را داراست. این امنیت، تنها به امنیت اجتماعی محدود نمی‌شود! نشانه‌های امنیت نهادینه در کانادا را می‌توان در اقتصاد، سرمایه‌گذاری، شغل، مسکن، تولید و صنعت این کشور به خوبی ردیای کرد.
شهرهای ونکوور، کلگری، ساسکاچوان، وینیپگ، برندون و اتاوا همگی در فهرست بهترین شهرهایی قرار دارند که نشریه Money Sense از آنها به عنوان بهترین شهرها برای تازه واردها نام برده است. بنابراین با توجه به مواردی که مطرح گشت می‌توان گفت زندگی در کانادا می‌تواند یک گزینه بسیار جذاب برای هر مهاجری باشد.

هزینه زندگی در کانادا

اگر باز هم این سوال برای شما باقی مانده است که زندگی در کانادا چگونه است بهتر است نگاهی به هزینه‌های زندگی در کانادا بکنیم. بطور کلی می‌توان گفت هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و استرالیا به مراتب کمتر است. هزینه مسکن در کانادا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر جهان، کمتر بوده و هزینه خورد و خوراک در کانادا نیز بازهم در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای بزرگ جهان پایین است.

هزینه زندگی در کانادا
بر اساس آمار موجود، در کانادا هزینه صرف غذا در خارج از خانه در مقایسه با اروپا و آمریکا کمتر است و قیمت خودرو و بنزین در کانادا نیز همین شرایط را دارد. حراجی‌‌های واقعی و متنوعی که در کانادا برپا می‌شود خود یکی از بهترین فرصت‌ها برای کاهش هزینه‌هاست.

بطور تقریبی می‌توان گفت اگر بنا بر صرفه‌جویی مطلق نباشد و هزینه یک زندگی متوسط در کانادا را در نظر بگیریم، هر فرد می‌بایست ماهانه بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای مخارج خود کنار بگذارد. به این عدد البته باید ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار را بعنوان هزینه مسکن و رفت و آمد اضافه کرد. به بیان دیگر هر خانواده ۴ نفره در کانادا بطور متوسط برای یک زندگی معمولی ماهانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار بعلاوه هزینه مسکن خرج خواهد داشت.

هزینه تحصیل در کانادا

بر اساس آخرین آمار منتشره از اداره آمار کانادا در خصوص هزینه تحصیل در کانادا در سال ۲۰۱۷، هر دانشجویی غیر بومی (دانشجویان خارجی) در مقطع کارشناسی برای رشته های غیرمهندسی و پزشکی بطور میانگین سالانه ۲۵۱۸۰ دلار نیاز دارد. این عدد برای رشته های فنی-مهندسی و پزشکی تا ۲۸۶۲۵ دلار افزایش می‌یابد.

هزینه تحصیل در کانادا
همین آمار می‌افزاید هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان غیربومی در مقطع کارشناسی ارشد بطور متوسط سالانه ۱۶۲۵۲ دلار است. البته هزینه تحصیل در رشته MBA در کانادا همچون سرتاسر جهان گران‌تر خواهد بود.
این اعداد مربوط به هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه و فوق برنامه‌های تحصیلی می‌شود و برای برآورد دقیق هزینه تحصیل در کانادا باید مابقی مخارج همچون مسکن، غذا، کتاب، رفت و آمد، تلفن و سایر هزینه‌ها را نیز اضافه کرد. هزینه زندگی دانشجویی (فارغ از شهریه دانشگاه یا مدرسه) در کانادا برای مثال در دانشگاه مونترال سالانه حدود ۱۵۰۰۰ هزار دلار کانادا تخمین زده می‌شود که این عدد در بیشتر دانشگاه‌های این کشور ثابت است.

اگر به دنبال اطلاعات دقیق‌تر از وضعیت تحصیلی در کانادا هستید پیشنهاد میکنیم تا با پر کردن فرم پذیرش تحصیلی کانادا اجازه دهید تا کارشناسان نیلگام پرونده شما را به طور تخصصی بررسی کنند.

مزایای زندگی در کانادا

بطور کل می‎‌توان گفت کانادا یکی از بهترین گزینه‌های زندگی در خارج از کشور برای ایرانیان است. کشوری پهناور با منابع سرشار، جمعیت بسیار کم در مقایسه با مساحت، فرصت های بسیار و دورنمایی روشن برای پیشرفت در کار و تحصیل و شاید از همه مهمتر کشوری مهاجرپذیر و چند فرهنگی که طبعا حل شدن و انطباق برای مهاجران را ساده‌تر می‌سازد.

مزایای زندگی در کانادا
مهمترین مزایای زندگی در کانادا برای ایرانیان عبارتند از:

    1. آرامش و امنیت
    1. اقامت قانونی و اجازه کار
    1. اقتصاد پویا
    1. حمایت دولت از شهروندان
    1. احترام به حقوق شهروندی منطبق بر استاندارهای جهانی
    1. نظام آموزشی به روز
    1. احترام به مهاجران
    1. سطح بالای بهداشت و درمان
    1. اقلیم جذاب و تنوع جغرافیایی
    1. فرصت های اقامتی در کانادا و پاسپورت کانادایی

بنابراین می‌توان گفت اگر مبنا برای انتخاب مقصدی برای کار، تحصیل و بطور کل زندگی، اصل هزینه و فایده (Cost & Benefit) باشد، کفه مزایا و فایده انتخاب کانادا بسیار سنگین تر از هزیه‌ها و معایب آن خواهد بود.

مشکلات زندگی در کانادا

زندگی در کانادا همچون بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته دنیا برای ما ایرانیان با دشواری‌هایی همراه است. ریشه بسیاری از این مشکلات زندگی در کانادا البته به نوع فرهنگ نهادینه در کشور ما و عادات اجتماعی موجود باز می‌گردد. برای مثال اگر فردی هستید که به زندگی قانون‌مند و احترام به قوانین عادت ندارید، حتما در کانادا با مشکل مواجه خواهید شد. و یا اگر احترام به حقوق دیگران برایتان از اصول غیر قابل تخطی نیست، بی‌تردید با دشواری‌های بسیاری در کانادا دست به گریبان می‌شوید. بنابراین بجز مواردی همچون آب و هوا و زبان، عمده مشکلات زندگی در کانادا به سبک زندگی ما یا اصطلاحا Life Style ایرانی باز می‌گردد.
مهمترین مشکلات زندگی در کانادا عبارتند از:

    1. عدم تسلط کافی به یکی از زبان‌های انگلیسی و یا فرانسه
    1. نداشتن تخصص لازم کاری
    1. هزینه زندگی در کانادا
    1. یافتن شغل مناسب
    1. بروکراسی پیچیده و دشواری اخذ ویزای کانادا
    1. مسافت طولانی بین ایران و کانادا و مشکلات مربوط به غربت
    1. مالیات نسبتا بالا
    1. آب و هوا

پاسخ به این پرسش که زندگی در کانادا چگونه است شاید تنها یک جواب داشته باشد و آن اینکه: باید در این کشور زندگی کنید تا از شرایط زندگی در کانادا تخمینی درست و منطقی بدست آورید. قول معروفی در خصوص زندگی در کانادا وجود دارد، دایر بر اینکه: “زندگی درکانادا همچون نوشیدن یک لیوان آب از رودخانه‌ای زلال است.”

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت ویزای کـــانادا، با کارشناســان ما در “آریا ســــفر پردیس” در ارتباط باشید.
تلفن های تماس: 66551761 66533254 66533072 66531091 (021)